Page title H1

Intro: Pork loin chicken beef ad do lorem veniam swine. Deserunt biltong occaecat ribeye, picanha filet mignon ex duis fugiat reprehenderit cupidatat sirloin kevin beef leberkas. Kevin et ea culpa nisi quis, boudin ad. Shank in occaecat elit. r?

 

section 1 - center - h2

Bij een achterwiel motor zit de motor in het achterwiel (directe aandrijving).

  • Het zwaarte punt ligt meer naar achter - waardoor een frame accu (ipv bagagerek accu) aan te bevelen is.
  • De aandrijving 'duwt' je net zoals je gewone fiets
  • Er kan geen moderne naafversnelling gebruikt worden, alleen een derailleur (meer onderhoud)

De achterwiel wordt het minst gebruikt.

Middenmotor

De midden motor wordt in de bracket van het frame bevestigd. De trapas is onderdeel van de motor. De aandrijving van de middenmotor gaat via het versnellingssysteem van de fiets. Dat maakt het mogelijk om ook bij lage snelheid de motor voldoende toeren (in het hoge rendement gebied) te laten draaien.

  • Het zwaartepunt ligt in het midden
  • Meer vermogen bij lage snelheden (bergen)
  • Ondersteuning op de trapas meestal met (torque) krachtsensor ipv rotatiesensor
  • Iets lager rendement (verliezen door de overbrenging) wat nadelig is voor de actieradius

De middenmotor is populair - zeker bij fietser in heuvelachtige gebieden. Door zijn complexiteit is hij wel duurder en onderhoudsgevoeliger.

Voorwielmotor

Bij een voorwiel motor zit de motor in het voorwiel (directe aandrijving).

  • Het zwaarte punt ligt meer naar voren - daarom wordt gekozen voor de combinatie met een bagagerek-accu.
  • Minder vermogen bij lage snelheden
  • Alle versnellingen zijn mogelijk
  • Eenvoudige motor waardoor er minder onderhoud nodig is.

De voorwiel motor wordt veel gebruikt in het vlakke Nederland.

Pork loin chicken beef ad do lorem veniam swine. Deserunt biltong occaecat ribeye, picanha filet mignon ex duis fugiat reprehenderit cupidatat sirloin kevin beef leberkas. Kevin et ea culpa nisi quis, boudin ad. Shank in occaecat elit.

Samenvattend

Voor de meeste fietsers in Nederland adviseren wij de voorwiel motor. Deze is betrouwbaar, goedkoop en volstaat prima in ons vlakke landje. Ook heb je een grotere actieradius bij gelijke accu. Op de ebikes met voorwielmotor geven we 3 jaar garantie (inclusief accu en voorwiel motor).

Gaat u vaak in bergachtige gebieden fietsen, dan kunt u beter voor een middenmotor kiezen. Deze is beter geschikt om lang zwaar belast te worden.

Qua rij comfort zijn de verschillen niet zo heel groot. Wilt u dit zelf ervaren? Kom de motor test doen met onze duo motor ebike.